tiistai 12. kesäkuuta 2012

Tupakointi on hengenvaarallista

Oon tullu nyt siihen päätökseen, että mä lopetan tupakoinnin. Yks mun ystävä lopetti kans vähän aikaa sitten ja mäki nyt aattelin tehä samoin. Viimeset sauhut tuli vedettyä tänä aamuna ja nyt se on ohi. Enemmän se polttaminen on mulle tapa, ei niinkään fyysinen tarve. Kyllä mun pinna saattaa olla kireellä jos en oo vähään aikaan saanu röökiä, mut enköhän mä tahdonvoimalla pysty olemaan ilman. Mä oon polttanu vajaat kolme vuotta, eli ei sen lopettamisen luulis niin hankalaa olevan. Mietin vaan, että mitä mä esimerkiks teen kun mun pitää odottaa bussia, kun se on aina ollu niin luonnollista olla rööki huulessa siinä pysäkillä. Mut tää tosiaan on vaan enimmäkseen mun omasta halusta kiinni, ja niin kauan kun mä päätän etten koske tupakkaan, niin kyllä mä luultavasti pärjään.
Ehkä mä joskus saatan sortua, mutta omaa askia en ainakaan osta.

iu


Mä oon nyt muutenkin ajatellu alkaa elämään vähän terveellisemmin. Katon mitä syön ja yritän harrastaa liikuntaa ainakin jossain määrin. Tänäänkin mun ois tarkotus lähtee mun kaverin kans lenkille.
 Mä en ikinä oikeen oo hirveemmin tykänny liikunnasta, mut jos mä nyt oppisin tykkäämään vaikka tosta lenkkeilystä ilman että se tuntuis miltään ainaiselta pakkopullalta.

Yleensä nää mun terveysintoilut on tyssänny melkein yhtä nopeesti ku ne on alkanukki, joten älkää ihmetelkö jos mä seuraavassa postauksessa kerron siitä kuinka mä kävin Raxissa ahtaamassa itteni täyteen roskaruokaa, minkä jälkeen ostin kaveriltani kartsan tupakkaa...

43 kommenttia:

  1. Itekki kokeilin tota systeemii etten ostanu omaa toppaa enkä omistanu sytkäriä tai tikkuja, onnistu yli puol vuotta kunnes tuli vappu, mut syksyllä sama homma uudestaan! On se vähentäminenkin hyväksi vaikkei ihan seinään ja kokonaan lopettaiskaan :D toi polttaminen ja liikunta kyl liittyy joteki toisiina, heti ku tulee lenkiltä ni ei vois kuvitellakkaan tupakkaa tai roskaruokaa kun on niin "freesi" olo :D

    VastaaPoista
  2. ei liikaa vaan lupauksia ittelleen liian nopeesti:) itse en oo ikinä tykänny liikunnasta mutta aloin käymään pikkuhiljaa lenkillä, niin siihen jäi koukkuun. tupakoinninkin lopetin puoli vuotta sitten kahden vuoden polton jälkeen, nyt tuntuu hyvälle:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. toivotaan et mäki jäisin koukkuun :D ois ainaki terve addiktio :D

      Poista
  3. Heti kun näin ton otsikon, päätin kommentoida sulle ekaa kertaa. Todellakin kannattaa lopettaa tupakointi, ennen kuin on liian myöhäistä.. Mun eno on n. viiskymppinen, ja sillä todettiin nyt keuhkoahtauma, polttanut tupakkaa montakymmentä vuotta. Nyt sitten sai sellasia uutisia, että alle viisi vuotta elinaikaa. Eno joutuu kantamaan aina mukana semmosta happilaitetta, kun sillä meinaa joskus happi loppua. Eno on viety monestikki ambulanssilla sairaalaan, kun se on saanu yöllä kohtauksia. Arvaat varmaan, miltä enosta tuntuu nyt.. Mutta on nyt lopettanut tupakanpolton ja käy kävelemässä miten nyt pystyy. Tupakan lopettamisen tosin tais tulla vähän liian myöhään tässä tapauksessa.

    Halusin kertoa tämän, vähän niinku varottavana esimerkkinä. Mutta tsemppiä Jussi sulle! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. aika kamala toi eno-juttu :( jaksuja sulle!

      ja kiitos sulle minna (=

      Poista
  4. Hienoa Jussi, kyl sä pystyt lopettamaa tupakoinnin jos vaan haluut! Ja ehkä se lenkkeileminen auttaa siihenki jos on pinna kireellä :)

    VastaaPoista
  5. Nonni nii sitä pitää! Onnee yrityksee!:)

    VastaaPoista
  6. hyvä poika vaik ei mul mitää tupakointii vastaa oo ♥

    VastaaPoista
  7. hyvä jussi ! ♥

    VastaaPoista
  8. kiitos kaikki! (: toivotaan että tää mun lopettaminen onnaa:)

    VastaaPoista
  9. Kyl sie onnistut jos vaan niin tahdot! :) Itse yritän keksiä aina jotain järkevämpää tekemistä jos tekee tupakkaa mieli, esim. alan siivoamaan. :DDD Mutta eipä sitä tule poltettua enää, tai edes kaipailtua ja mukavampi se on ostaa jotain järkevämpää kuin tupakkaa. :D
    Tsemppiä!<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos:) ja hyvä idea toi et yrittää keksiii jotain muuta tekemistä... toi siiivoominen ei oo vaa ihan mun juttu :D

      Poista
  10. Tosi hyvä päätös, etenkin toi tupakoinnin lopettaminen ! Pidän sulle peukkuja. Ja terveellisistä elämäntavoista tulee itellekin huomattavasti parempi mieli, toivottavasti siitä tunteesta saisit potkua jatkaa liikkumista ja pysyä erossa röökistäkin :-))!

    VastaaPoista
  11. Paljon tsemppiä, hieno juttu! :)

    VastaaPoista
  12. tsemiiii !!!
    aattele kui paljo esim. uusia veettita voit ostaa, ku lopetat? tai sitte viot säästää vaikka johonki festareille yms. ::)

    VastaaPoista
  13. hyvähyvä!! :)) onnee lopettamisee =) asiasta toisee, pakko sanoo et sun silmät on täs kuvas tosi kivat!! :D

    VastaaPoista
  14. Oikee päätös:D yritä pitää itses eros tupakast äläkä varsinkaan osta omaa askii:) ollaa mietitty kaverinkaa et jos polttaa askin päiväs ni se on noin 1800 euroo vuodes ja mitä kaikkee sil voi saada:) onnee yrittämiseen, toivottavasti onnistuu:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. nii toi on totta et siin menee rahaa ihan helvetisti.. mut kiitos tsempeistä :)

      Poista
  15. tsemii jussii <3 :)) ja koska tulee VIDEOOO?

    VastaaPoista
  16. Hei hyvä päätös toi lopettamine. ite en koske enää tollasii ku pari vuot sitte frendil todettii keuhkosyöpä joka todennäkösest johtu tupakast... :s Mut tsemppii hirmusest et pysyt päätöksessäs c:

    VastaaPoista
  17. Liityin lukijaks !
    tosi hyvä päätös! toivottavasti onnistut,molemmissa :)
    oot muute iha helvetin hyvännäkönen !
    no mut tsemii iha hirveesti sulle! :3

    VastaaPoista
  18. TSEMPPIÄ SWEET CHEESEHONEY ♥

    VastaaPoista
  19. Joo, löysin sun blogin yllättäen youtubesta, kun selasin siellä toisten videoita (Itekki haluaisin postata joka päivä videoilla, mutta tartten mac ohjelmistolle jostain semmosen videonmuokkausohjelman), kun mulla menee laatu pilalle + latauksessa kestää n. 4-10h, että saan sen youtubeen. Blogiin en voi ladata suoraan (ei vaan onnistu jostain syystä).
    Mutta tuli mieleen tästä sun tuoreimmasta jutusta, että jos yhtään auttais, niin siellä bussipysäkilläkin kannattaa ottaa aina purkkaa tai jotain pastilleja (karkit ym. käy), kun tulee himo ottaa rööki.
    Vähän sama, kuin käyttäis niitä apteekista saatavia purukumeja, mutta varmaan halvempaa. : )

    VastaaPoista
  20. näin sut tänää tupakka huules, tosi kauan kesti tuo sun lopettamises....

    VastaaPoista
  21. Hyvä jussi, jos pystyt lopettaa nii arvostan, hieno homma!

    VastaaPoista
  22. hei hyvä et aiot lopettaa tupakoinni ! :--)

    VastaaPoista
  23. Onnea tohon saavutukseen :) oisin tosi ilonen sun puolesta. Ittelläni on ollu hyvin vaikeeta sen kanssa ja näillä on menty vielä eteenpäi :<

    VastaaPoista
  24. anteeks mun on nyt kyl pakko myöntää et en oo viel lopettanu :D olin tasan päivän polttamatta... XD

    VastaaPoista